סיפורי סקס

התמכרות למין: גורם, השפעות וטיפול

התמכרות למין היא דאגה גוברת לבריאות הנפש בחברה של ימינו. ההערכה היא כי 3-6% מהאוכלוסייה עלולים לסבול מצורה כלשהי של התמכרות למין, הכוללת התנהגויות כפייתיות ולעיתים לקיחת סיכונים הקשורות למין ופעילויות מיניות. אנשים הסובלים מהתמכרות למין עוסקים בדפוסים של התנהגות מינית חוזרת וכפייתית למרות הנזק החמור שיכול להתרחש לבריאותם הפיזית, הרגשית והכלכלית.

המונח "התמכרות למין" אינו אבחנה רפואית או הפרעה פסיכיאטרית, עם זאת, הוא הפך למונח נפוץ לתיאור התנהגות מינית כפייתית. בעוד התמכרות למין עשויה להשפיע על אנשים באופן שונה, היא מאופיינת על ידי המשך עיסוק בדפוסים של התנהגות הרסנית או כפייתית למרות חווה השלכות שליליות עקב התנהגויות מיניות. אנשים רבים הסובלים מהתמכרות למין חשים בושה, מבוכה ופחד מהתנהגותם הכפייתית, ולעתים קרובות מסתירים את מאבקם בשל פחד משיפוט או לעג.

יסודות ההתמכרות למין

ההגדרה של התמכרות למין כוללת בדרך כלל:

* חוסר יכולת לשלוט בעוצמה, בתדירות ובמשך ההתנהגות המינית
* עיסוק קבוע או כפייתי בפעילויות פסולות מוסרית ו/או משפטית
* קושי להתנזר ולשלוט במחשבות אובססיביות וטורדניות הקשורות לצורות שונות של פעילות מינית
massageklgirl.com

אנשים עשויים לעסוק במגוון רחב של התנהגויות הקשורות להתמכרות למין, כגון:

* רומנים מרובים או יחסי מין בלתי הולמים
* חשיפה רצונית או לא רצונית לפורנוגרפיה או לגירויים מיניים אחרים
* סייברסקס ושימוש כפייתי באתרי היכרויות באינטרנט
* שימוש כפייתי בסקס טלפוני, סקסטינג או חדרי צ'אט
* אוננות כפייתית או צורות אחרות של עינוג עצמי
* ביקור או עיסוק בפעילויות מיניות אחרות

המניע הבסיסי עבור אנשים המתמודדים עם התמכרות למין קשור לעתים קרובות למרדף אחר "היי", שהוא רגש חולף של אופוריה או חיבור המוביל להעצמת ההתמכרות.

הגורמים להתמכרות למין

לפני שהם פונים לעזרה, מכורים רבים למין עשויים שלא לזהות את הקשר בין התנהגותם לבין בעיות בסיסיות הקשורות לבעיות נפשיות, טראומות לא פתורות ונקודות תורפה פסיכולוגיות ורגשיות אחרות.

ישנם גורמים פוטנציאליים רבים להתמכרות למין. באופן ספציפי, חוויות חיים מסוימות, נטיות וגורמי סיכון עשויים לתרום להתפתחות התמכרות למין אצל אנשים. גורמים אלה כוללים:

* היסטוריה של התעללות מינית או פיזית
* היסטוריה של צורות אחרות של התמכרות, כגון סמים או אלכוהול
* קונפליקטים לא פתורים עם אחד ההורים או שניהם
* תחושת חוסר שליטה בחייו של האדם
* הערכה עצמית נמוכה או דימוי עצמי ירוד
* משאבים חברתיים מוגבלים או תמיכה חברתית נעדרת
* חרדה או דיכאון
* השפעות ביולוגיות, כגון כימיה של המוח או מבנה נוירולוגי
* חשיפה לחומרים בעלי אופי מיני מפורש
* הפרעות נפשיות או שימוש בחומרים

השפעות התמכרות למין

התמכרות למין יכולה להיות השלכות חמורות כי הם לעתים קרובות מתיש לאדם, כמו גם לאלה שאוהבים אותם. לא רק שהתמכרות למין יכולה להוביל ללחץ כלכלי ולצורות אחרות של אסון כלכלי, היא יכולה גם להוביל לבידוד חברתי, אובדן מערכות יחסים חשובות ושיבוש תחושת הערך העצמי של האדם. מזיקות עוד יותר הן ההשפעות של התמכרות למין על הבריאות הפיזית, כולל סיכון מוגבר להידבק ולהעביר זיהומים המועברים במגע מיני כגון HIV, כמו גם הפוטנציאל להריון מיחסי מין לא מוגנים.

אנשים הסובלים מהתמכרות למין נמצאים גם בסיכון גבוה יותר לפתח בעיות נפשיות כגון חרדה ודיכאון, כמו גם סיכון מוגבר לניסיון התאבדות או השלמתו. בנוסף, מכורים למין נוטים יותר לחוות רמות גבוהות יותר של מתח, בושה, אשמה ודאגה, מה שעלול להחמיר עוד יותר את כל בעיות בריאות הנפש או הטראומה הקיימות. לבסוף, בני משפחה של מכורים למין יכולים להיות מושפעים עמוקות, ולעתים קרובות חווים רגשות של כעס, בגידה ונטישה.

טיפול בהתמכרות למין

הטיפולים היעילים ביותר בהתמכרות למין מותאמים לצרכים הספציפיים של הפרט. הטיפול יכול לספק לאנשים גישה לחינוך, טיפול ותמיכה נחוצים כדי לפתח את הכישורים והתובנות הדרושים כדי להתגבר על התמכרות למין ולעבוד לקראת התאוששות מתמשכת ושינויים באורח חיים בריא.

פסיכותרפיה היא צורת הטיפול העיקרית בהתמכרות למין והיא משולבת לעיתים קרובות עם שימוש בהתערבויות פרמקולוגיות בעת הצורך. טיפולים פסיכו-סוציאליים נפוצים להתמכרות למין כוללים טיפול פרטני, ייעוץ זוגי, קבוצות תמיכה כגון תוכניות 12 צעדים ותוכניות טיפול חוץ. הטיפול בהתמכרות למין מתקדם בדרך כלל בסדרה של שלבים, כולל הערכה, חינוך, התנזרות ומניעת הישנות.

במקרים בהם בעיות נפשיות ו/או שימוש בחומרים מתקיימות במקביל להתמכרות למין, חשוב שנושאים אלה יטופלו במקביל וב

אולי גם תאהב