סיפורי סקס

ההיסטוריה של הדירות הדיסקרטיות: חקירת עלייתה ונפילתה של הזנות באמריקה

לאורך ההיסטוריה, הזנות הייתה מוסד שכבש והגעיל אנשים ברחבי העולם. בארצות הברית, לדירות דיסקרטיות יש היסטוריה מרתקת, שהופיעה לראשונה בעידן הקולוניאלי והטרום-קולוניאלי לפני שהגיעו לשיאם במאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 במערב הספר. מאז, עם זאת, שכיחות הזנות וקבלתה דעכו מאוד, ודירות דיסקרטיות כמעט נכחדו בארצות הברית כיום. במאמר זה, נחקור את ההיסטוריה המורכבת של דירות דיסקרטיות באמריקה, תוך התעמקות בעלייתם ובנפילתם בסופו של דבר.

מקורם של הדירות הדיסקרטיות באמריקה

הזנות הייתה קיימת במושבות המקוריות של ארצות הברית, אולם שכיחותה הייתה קטנה יחסית. בדומה לאירופה, עבודת המין התנהלה בעיקר בדירות דיסקרטיות או ברחוב, ורבים ראו בה פרקטיקה מעוררת התנגדות. במהלך 1700 ו 1800s, ככל שארצות הברית גדלה והפכה משגשגת יותר, פרקטיקת הזנות החלה לנדוד לערים ועיירות ברחבי המדינה.

ככל שהאומה גדלה, כך גדלו גם הדירות הדיסקרטיות. אולי הדוגמה המפורסמת והמוקדמת ביותר הייתה הקמת הדירה הדיסקרטית של מאדאם אגנס הול בשנת 1830 בניו אורלינס. הצלחתה לספק ל"גברים בילוי" הובילה עד מהרה לתחרות, ועד מהרה ערים כמו ניו יורק, שיקגו וסן פרנסיסקו החלו להפוך למוקדי זנות.

פיתו לקוחות עם הבטחה של "בידור מוזיקלי" ולעתים קרובות היו הרבה יותר לקוחות מאשר היו נשים. עם העלייה בביקוש, דירות דיסקרטיות החלו לצוץ בערי ספר ברחבי המערב, מתודלקים על ידי כורים שלעתים קרובות שילמו עבור סקס יחד עם הימורים ואלכוהול.

עלייתם של הדירות הדיסקרטיות באמריקה

במהלך 1800, דירות דיסקרטיות החלו להתקבל ולהיות מקובלים יותר על ידי החברה כולה. בערים הגדולות, דירות דיסקרטיות נמצאו לעתים קרובות באזורי האור האדום ונחשבו למקומות בילוי שבהם גברים יכלו ללכת ולשחרר. במקביל לפופולריות של הדירות הדיסקרטיות, החלה לצוץ חקיקה במאמץ לבלום את התפשטות מחלות המין ולהסדיר את התעשייה. בנבאדה, במיוחד, נוצר רובע אורות אדומים שלם ברינו ועוד אחד בלאס וגאס.

עם זאת, על פי רוב, ערים ועיירות מחוץ לנקודות חמות אלה עדיין לא ראו בעין יפה את השיטה. רבות ניסו לעצור את "חוסר המוסריות" של הזנות על ידי חקיקת חוקים ותקנות נוקשים שבמקרים מסוימים אף הפכו אותה ללא חוקית. למרות הדחיפה, הדירות הדיסקרטיות המשיכו לפרוח בחלקים רבים של המדינה.

שקיעת הדירות הדיסקרטיות באמריקה

במהלך 1900, זנות המשיכה להיות מוסד פופולרי בארצות הברית. כל זה החל להשתנות באמצע שנות השמונים עם הופעתה של מגיפת האיידס. עם התפשטות הנגיף, שככל הנראה קשורה לעבודת מין, דעת הקהל השתנתה במהירות בנושא, ומדינות רבות החלו להעביר חוקים נוקשים שריסנו את המנהג.

בשנות ה-90 חלה ירידה משמעותית בפופולריות ובקבלה של הזנות כאשר הנשיא קלינטון חתם על "חוק איסור הזנות" בשנת 1996. חקיקה זו הפכה את זה לבלתי חוקי עבור כל מוסד להציע או לקדם שירותי מין ואפשרה לרשויות אכיפת החוק המקומיות לדכא בצורה יעילה יותר פרקטיקות אלה.

כיום, זנות היא כמעט בלתי חוקית בכל המדינות למעט מעטות, ודירות דיסקרטיות bananamamma.co.il ודירות דיסקרטיות כמעט ולא קיימים. בשנים האחרונות, הנושא שוב זכה לתשומת לב מסוימת בצורה של לגליזציה, ואפילו מיסוי, של עבודת מין. אבל, עם האקלים החברתי והפוליטי הנוכחי, אין זה סביר כי משהו הדומה לממסד העממי של 1800 ותחילת 1900 יחזור לארצות הברית.

מסקנה

ההיסטוריה של הדירות הדיסקרטיות בארצות הברית היא מורכבת, עם פסגות ועמקים של קבלה ודחייה לאורך ההיסטוריה של האומה. מדירות דיסקרטיות קטנים במושבות המקוריות ועד למוסדות משגשגים במערב הפרוע, הזנות נראתה לעתים כמוקד החברה. עם זאת, עם הופעתם של דאגות חברתיות, חוקים, ובעיקר מגיפת האיידס, דעת הקהל והחקיקה הפכו במהירות את המצב ודירות דיסקרטיות כמעט ולא קיימים באמריקה כיום.

אולי גם תאהב

כוכבות פורנו היו נושא שנוי במחלוקת מאז תחילת הפורנוגרפיה. עם המראה הזוהר שלהן, הביצועים המפורשים וסגנון החיים המהיר שלהן, כוכבות פורנו הפכו לסחורה בתעשיית הבידור למבוגרים. הם יצרו קהל נישה והפכו לשמות מוכרים, כאשר מעריצים רבים מעריצים ועוקבים אחר כל צעד שלהם. עם זאת, יש הרבה יותר לכוכבות פורנו ממה שנראה לעין. במאמר זה נחקור את עולמן של כוכבות הפורנו, ההיסטוריה שלהן והשפעתן על החברה.